Figyelem, a tartalom 365 napnál régebbi, ezért elavult lehet!

11. lépés: Ellenőrzés, garanciák

Hogyan ellenőrizze a munkát?

  • Érdemes a munkafolyamatokat időközben is ellenőrizni, hiszen ha leburkoltak, lefestettek már bizonyos felületeket, akkor nehezebb javítani az esetleges hibákat. (A vevői panaszok nagy része a rossz kivitelezésre vezethető vissza, az anyagokra, termékekre a legritkább esetben!)
  • Ha nagyobb értékű, komplex felújításról van szó, akkor javasoljuk, hogy műszaki ellenőrt is vonjanak be, aki szakszerűen tudja ellenőrizni az egyes fázisokat.
  • A jótállás kérdését már az árajánlatban és a szerződésben tisztázni kell, de fel kell készülni az esetleges vitás helyzetekre.
  • Készítsenek szabályos átadás-átvételi jegyzőkönyvet a munkálatok elvégzéséről.

A legfontosabb szabály, hogy a kivitelezési díjat csak azután fizesse ki a vállalkozónak, ha a munkát a megállapodás szerint, teljes körűen elvégezte. Ez alatt pedig nem csak a fő tevékenységet kell érteni, hanem mindent, amiről a szerződés szól, pl. az eredeti állapot helyreállítása, a hulladék, sitt elszállítása, takarítás.

A kivitelező nem a megállapodásnak megfelelően járt el? Hibák jelentkeztek?

  • Törekedjen a kivitelezővel a vita rendezésére. Ezt lehetőleg írásban tegye, hogy a későbbiekben nyoma maradjon.
  • Ha nem sikerül megállapodni a vállalkozóval, akkor első körben a békéltető testületi eljárás jöhet szóba. Az eljárásról a megyei kereskedelmi és iparkamarákhoz tartozó békéltető testületeknél érdeklődhet Ezek elérhetőségét a www.nfh.hu Békéltető testületek menüpontja alatt találja.
  • Végső soron, ha az előző két lépés egyike sem vezetett eredményre, bírósági úton kérheti a követelései teljesítését.